erikaMbloom

Alla inlägg under september 2013

Av Erika - 7 september 2013 18:34

Hej och hopp!


Idag var jag på Oxhälja (Filipstads årliga marknad, alltså), inte så värst länge dock. 2/3 timmar ungefär, tar ju ett tag att gå igenom allt! Men som alltid lyckades jag göra några riktiga fynd. 15 par strumpor, en tshirt, ett nytt halsband till Ayco och marknadsgodis. Så ja, en bra dag med andra ord. 


Var hos min kontaktfamilj från onsdag - fredag nu under veckan, och det var bra. Igår blev det inte mycket, tog det mest lugnt. Idag var det som sagt Oxhälja, i morgon vet jag inte vad som händer! Kanske blir en sväng till hästarna. 

Och på tal om det.. Letar efter en medryttare till min fina lilla häst!

Så, om Lillen:
Han är fullblodskorsning, men inte ett dugg nervig. Arbetsvillig och tycker mycket om att gå i skogen, men han har heller inget emot ett dressyrpass. Ska EJ hoppas. Han är väldigt snäll och ambitös, blir sällan rädd, ganska trafiksäker. Han är 8 år gammal. Han är som sagt väldigt snäll, men han kräver en bestämd ryttare då han har lite ponnyhjärna så att säga. Han är 1,60 i mkh. Söker någon erfaren, lugn, bestämd och helst över 15/16 år. Körkort är en fördel då det inte går bussar där han står. Helt gratis!

Så finns det någon där ute som vill rida, som kan och vill, så hör av dig till mig via mejl: sudri@live.se


Ja, det var väl vad jag hade att säga. Nu ska jag strax ut och gå med hundarna och mamma innan Körslaget börjar, är ju för sjutton värmlänningar med!  


Dagens låt: Butch Walker -Take Tomorrow 

Slänger in några bilder på Lillen så ev. intresserade får se honom!




Ha det bra!

Av Erika - 2 september 2013 13:09

Ny start, massa förändringar, vi går mot höst och mörkare tider men för mig - ljusare tider!

 

Hej på er! Nu är jag tillbaka, har varit ett litet uppehåll nu under sommaren. För jag har haft en så bra och händelserik sommar, jag har varken haft lust eller tid att ägna mig åt bloggandet. Men nu jävlar, NUUU JÄVLAR NI!


Jag vet knappt var jag ska börja, men som jag nämnt tidigare hade vi ju Lillen och Wilma hemma under sommaren (hästarna alltså) och det var så jävla mysigt! De var här från 15/6 till 27/7, så det blev allt ett litet tag. En massa mysiga skogsturer och ett och annat besök i ridhus, oerhört nyttigt och roligt! Ayco har hunnit med två utställningar, med ganska okej resultat. 

Sedan var vi ju en vecka i Grebbestad, och fyfan, vad behövligt det var. Avkoppling på hög nivå, så himla skönt. Ingen stress, bara ta det lugnt, det var väldigt nyttigt för mitt stressade hjärta och min stressade hjärna! Och havslukten gjorde susen. 

Och årets höskörd blev ruskigt bra och gick väldigt fort, bra samarbete helt enkelt! 

Så min sommar har bestått av hästar, arbete, havet, sömn, sol och bara fokus på att må bättre. 


Och det har ju varit lite cirkus om hur situationen med min skolgång skulle bli, och det har faktiskt blivit så bra att jag numera är inskriven på Nobelgymnasiet i Karlstad och går under programmet NotSchool. På själva skolan kommer jag vara måndagar 9-11 och varannan torsdag 13:30-15:00. Så nu ska jag göra färdigt gymnasiematten, sedan Svenska och Engelska. Sedan får vi se om det är något mer ämne jag behöver klara. Men nu har jag tagit några steg i rätt riktning, och för mig är det väldigt stora steg. Men det känns bra, det är väldigt mycket utmaning, men det känns bra ändå. Och vet ni vad? Jag har gett mig fan på att klara det här, så det ska jag fan göra också!


Så idag har jag avklarat "första skoldagen", två timmar matte.. Kändes lite sådär, matte är jag ju så fruktansvärt dålig på. Men visst, det kunde varit värre. Haha.

Hade dessutom en supermysig helg som boostade mig lite!


Nu ska jag hoppa ner under ett täcke och se en film, för det här slet lite på mig. 

Dagens låt: Anberlin - The Feel Good Drag

 


Underbara Grebbestad!

 


Lillen jag här hemma  

Som sagt, underbar sommar, hoppas ni har haft det lika bra! 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Erika, och jag är bosatt mitt ute i skogen med min familj, och i den ingår: Mamma, storebror Jimmy, lillebror Dennis, tre kaniner, hästar och två hundar!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards