erikaMbloom

Alla inlägg under oktober 2012

Av Erika - 26 oktober 2012 23:48

Jag har suttit och tänkt på en sak, i hästvärlden är faktiskt majoriteten snobbar... Så ridning är väl en riktig snobbsport.


Allting ska vara så dyrt, nytt och lyxigt som möjligt, så på div. olika tävlingar tycker jag att det halvt om halvt känns som en tävling om vem som har den finaste hästen, finaste utrustningen, finaste transporten osv. Vilket är mindre roligt!
Näe men på riktigt, det är faktiskt lite så. Självklart finns det de som faktiskt håller på med hästar för att de älskar det och har vigt sitt liv åt det. Och de som tävlar för att de älskar det. Jag hör till de sistnämnda, jag rider och tävlar för att jag älskar det av hela mitt hjärta, och jag kan faktiskt berätta att sadeln jag använder till min egen lilla häst är 15/20 år gammal, men duger jättebra! Nog för att den är lite sliten men det är inget som helst fel på den. Så allting behöver då verkligen inte vara nytt och dyrt. En av våra hästar, Wilma, har ett träns som är ungefär 25 år gammalt och fortfarande helt och fint! Och det har då hållit mycket bättre än det mesta av det jag/vi köpt nu under senare år.

Så jag ska nog dra till med, - "det var bättre förr..."   


Men tillbaka till tävlingar... 

Jag tävlar ju Island, som man säger. Jag tävlar islandhäst alltså, vilket skiljer sig från andra tävlingar. Men det är inte det som är det viktiga, det viktiga är att jag har märkt att folk som tävlar islandshäst är mer avslappnade, glada, öppna och trevligare än människor som tävlar exv. dressyr. Men man ska inte dra alla över samma kant, vilket jag inte gör. Visst finns det, så att säga, översnobbiga människor på islandshästtävlingar också, men inte alls i samma grad som det gör på hopp & dressyrtävlingar. Jag upplever även en helt annan stämning på islandshästtävlingar, det är helt enkelt mycket roligare, gladare, lugnare men ändå med ett fartfyllt tempo och trevligare! 


Och nej, nu säger jag inte att det är så på varenda tävling i hela världen, utan det är så jag har upplevt det på de tävlingar jag varit på/medverkat i!


Nu ska jag ta och sova, för i morgon bär det av till Stockholm!
Dagens låt: Pantera - Walk


häjmäeeer


 
Ett bevis på hur seriös jag är när jag är iväg och tävlar   

Av Erika - 25 oktober 2012 21:18

God kväll!


Nu sitter jag här, helt bedrövligt trött. Sov ca 2 h i natt, men gick ändå till skolan! Och var faktiskt delaktig på lektionerna. Orkade dock inte sista, då det kändes som om jag skulle svimma av trötthet, yr i huvudet och saker och ting bara dansade framför ögonen på mig. Så jag begav mig hemåt! 


Så nu sitter jag bara här och väntar på att Fråga Olle ska börja haha. Ska till skolan imorrn igen, om allt går som det ska etc. Känns faktiskt bra, även om jag inte orkar hålla samma tempo som de andra så gör jag ändå ett försök!
Och på lördag bär det av till El Stockholmo!   


Dagens låt: Swedish House Mafia - Don't You Worry Child 

Av Erika - 25 oktober 2012 12:17

Well here I am, what's you two other wishes? 

Nej, men jaha? FIck förfrågan om att gästblogga. "Kul!" tänkte lilla jag tills jag fick datorn i knät... Vafan ska man skriva om...? Episkt slumpmässigt blir det! 

Blir erbjuden begagnat godis av Erika, mums menar jag. Fast näe... 


Jo, men vem är jag då? Dotter till mina föräldrar och syster till deras andra barn... 16 å... Nej, vänta jag är ju 17 väl..? Just det ja. 17 år, småstadsbo, sjukt efterbliven och trög i största allmänhet. Music is ma lajf biatch. 

REKOMMENDATION FRÅN CILLA: (Istället för dagens låt) KOLLA PÅ TORKA ALDRIG TÅRAR UTAN HANDSKAR PÅ SVT PLAY! Tre delar, en timme var, så j-ä-v-l-a värt! 

Hare gött! 

Av Erika - 23 oktober 2012 23:45

Mådde inte så bra idag, så blev ingen skola. 


Så jag åkte iväg till min fina, fina häst och hade ett rejält travpass! Tränade på att sitta ner i traven, öka traven, trava utan stigbyglar, trava på små volter osv. Och han gick jättefint! Den ökade traven får han verkligen till bra.
Och ja, jag behöver rida mer utan stigbyglar, måste träna upp balasen lite mer haha!
Svettigt och snorigt, jaaa!


Orkar inte skriva så mycket mer nu, såaaatteeeh.


Dagens låt: Pixies - Where Is My Mind? 


 
Lillfisen satt i knä förut hahah, älskar dig finis   

Av Erika - 22 oktober 2012 21:55

I natt kunde jag verkligen inte sova, helt omöjligt. Men C höll mig sällskap på Skype hela natten och morgonen så det gick ju bra i alla fall! 


I alla fall, åkte hemifrån vid 7:10 imorse, Jimmy skulle iväg och jag skulle till BUP. Usch och fy. 
Men det gick väl bra, ska dit om ca 2 veckor och då ska jag ha funderat ut vad/om jag vill ha hjälp osv. Sådär lagom roligt. Fast ne.


Nu är jag skiiiittrött, ska nog snart sova. Hihohehöha.

Och just det, ang. rubriken... Vid typ 6 imorse gick jag och gjorde i ordning ett glas oboy, och vid 7 skulle jag ta den sista klunken, och då hade en jävla fluga störtlandat i mitt glas!
SÅ JÄVLA ÄCKLIGT. För jag märkte inte det, fören jag hade flugan i munnen, uschuschusch. Trodde fan att jag skulle spy. UUUUSCH.


Dagens låt: Taio Cruz - You're Beautiful 


 
Före och efter smink haha. 

Av Erika - 21 oktober 2012 00:53

Ska visa er lite bilder, en salig blandning kan jag lova.

 

 
Var ute och gick i koppel häromdagen, ehehehe. Och näe, jag har inte så stort överbett som det ser ut som!

 

 

 
Bevis på mitt jävla krull..


 
Bevis på krull, på rapeplace med rapeface... 

 

 

 
Och en bild på min pluttvovve, världens finaste. Han är en av de som gör mitt liv lite lättare!   

Av Erika - 20 oktober 2012 23:45

Idag använde jag mina chaps för första gången i år, som jag har väntat!


Tog en tämligen lång tur med Lillen förut, och fy helvete vilket väder. Ösregn och blåst. Usch. Var ute i ca 1,5 h, men det finns inget dåligt väder, bara bra kläder...!
Men i det här fallet hade jag inte tillräckligt med bra kläder. Blöt från topp till tå, ungefär. Chapsen brukar ju kunna hålla bort den mesta vätan, men inte idag inte... Fy fan. Lillen tyckte väl inte att det var sådär jätteroligt att ge sig ut i sånt skitväder, men han gav med sig efter en stund och tyckte det var lika roligt som jag! 
(Speciellt eftersom han vet att han får godis om han är duktig! Vilket han naturligtvis fick idag.)


Orkade varken fixa med några hovar eller tömköra Casper, fick nämligen feber efter att ha varit ute i regnet och varit genomblöt så länge. Menmen, det kommer fler dagar!


 
Bevis på min chapspremiär! (Ja jag vet, jag har tjockisben, men så är det.)



Dagens låt: A Static Lullaby - Toxic 

Hej och godnatt med er!

Av Erika - 19 oktober 2012 23:57

God afton kära människor!

 

Idag blev det ingen skola, jag var så fruktansvärt trött att jag inte ens hörde larmet, hehehehe... Så jag vaknade 11:45 typ. Idag har jag städat vår kära bil som tyvärr ska säljas då vi har köpt ny. Så finns det någon därute som är intresserad av en Volvo 940, pris 7000, tveka då inte att kontakta mig!

För övrigt så älskar jag verkligen Volvon, känner faktiskt på mig att det kommer bli svårt att skiljas från den haha. Men sånt är livet. 


Senare på eftermiddagen tog jag och mamma en promenad med lilla hunden, och jag fick mig ett lerbad! Men hur det gick till, det går vi inte in på. 


I morgon åker jag och mamma till hästarna relativt tidigt, och jag ska rida ut med min fina Lillen hade jag tänkt. Jag har lagt upp det som så, att jag rider ut varannan gång, och rider på min lilla volt varannan gång. Det blir en lagom variation. Tänkte även ta och försöka fixa gammeltanta' Jolantas hovar, och ta en liten promenad med henne. Och kanske även ta ett ryck med Glorias hovar, men ja, det beror på hur mycket ryggen står ut med.


Nu kommer det lite bilder från idag!

 
Alla sätt är bra utom de dåliga! Och såhär gör jag när jag städar bagageluckan. (Ja, mitt hår har massa olika färger.)



 
Jag idag!



 
Jag håller ögonen på dig, tihihihihi.


Dagens låt: Gotye - Somebode That I Used To Know 

Godnatt!

Presentation


Hej!
Mitt namn är Erika, och jag är bosatt mitt ute i skogen med min familj, och i den ingår: Mamma, storebror Jimmy, lillebror Dennis, tre kaniner, hästar och två hundar!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards