erikaMbloom

Alla inlägg under januari 2012

Av Erika - 31 januari 2012 22:42

För er som inte vet det (men jag antar att de flesta vet, haha), så är mina föräldrar separerade, dock anser jag inte att min s.k fader vara min fader, jag har bara en förälder, och det är min älskade mamma. Men i alla fall, det har pågått en vårdnadstvist sedan 2009 ca, och idag fick vi ett underbart besked. Mamma får antagligen enskild vårdnad om mig och min lillebror! Det känns bra, det är något jag har väntat på sedan jag var liten.


Under ett par veckor nu har jag och min älskade vän Carolina, som tyvärr är bosatt i Stockholm så jag träffar henne väldigt sällan, diskuterat om att hon ska komma hit. Vi sågs senast på nyår, så det är ju en månad sedan sist, ungefär. Och för bara några minuter sedan, fick jag ett samtal... "På fredag, 21 minuter över 12, så tar jag tåget till Karlstad!" En liten, underbar, kort mening. Som gjorde mig vansinnigt lycklig. Min älskade syster, min bästa vän. Så till helgen, till helgen, till helgen kommer hon äntligen hit! Fyfan, vad bäst det ska bli. 


Imorrn blir det skola, skulle jag tro. Inte sådär superkul, och det känns inget vidare bra över att gå dit, men jag har inte mycket till val. 


En bild på mig och älskade, finaste och bästa syster!


Godnatt.  

Av Erika - 31 januari 2012 17:10

Nu har jag skaffat blogg, återigen. 

Jag kommer rätt och slätt, skriva om mitt liv. Hur mina dagar ser ut, hur jag mår etc. 

Men jag ska väl ta och berätta lite om mig själv...


Jag bor mitt ute i ingenstans med min älskade familj, som består av: Mamma, min storbror Jimmy och min lillebror Dennis. Och till de hör självklart vår foderhund Sudri, hamstern Marilyn, kaninerna Bertil, Cornelis, Stampis och Tjorven, hästen Lillen och slutligen vår sköldpadda Hubbe! Och vad jag antar inte är helt svårt att förstå, så är mitt namn Erika, jag är 16 år och jag är rena motsatsen till dig! 


Jag har ett stort intresse för piercing och tatuering, och trots min ringa ålder har jag redan en tatuering, två piercingar i underläppen, en piercing i vänstra näsvingen och slutligen ett hål i vardera öra. Men det här är bara början!

Jag har ett mål. Innan jag fyllt 30 så ska jag ha skaffat ett tredje hål i underläppen, industrial, earl, septum, tungpiercing och ögonbrynet. Något som frestar mig väldigt mycket är att klyva tungan, så det blir som en ormtunga, men jag har inte riktigt bestämt mig än. 


Ett annat stort intresse, är  D J U R. Jag rider och kör hästar. Min egen Lillen är en blandras mellan halvblod och fullblod, han är sju år i år och enligt mig; världens bästa häst. Han kom till oss när han var ett år och hingst, han skulle stannat en sommar bara, men den sommaren blev väldigt lång... ;) När Lillen fyllde tre år ville jag rida in honom. Sagt och gjort. Jag började rida in honom, och jag hade bestämt mig för att lyckas rida in den här stöniga fullblodskorningen, och nu, ett par år senare, har jag en underbar häst. 

Jag har ridit islandshäst, western, kört travhästar, ridit dressyr, hoppat, ridit terrängritt och sysslar även en del med NH (natural horsemanship). Utan alla dessa underbara djur, så vore jag nog ingenting.


Självklart finns det mer intressen än bara djur och kroppsmyckning! Musik, foto och tvspelande är de stora intressen det med. 


Jag ska försöka ha dagens låt, dessutom, haha.

Så den här dagens låt får bli: Weezer - Island in the sun


 

Här är jag och min Lillen, en mysig sommardag 2011!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Mitt namn är Erika, och jag är bosatt mitt ute i skogen med min familj, och i den ingår: Mamma, storebror Jimmy, lillebror Dennis, tre kaniner, hästar och två hundar!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards