erikaMbloom

Alla inlägg under juni 2013

Av Erika - 20 juni 2013 02:03

Hallllooooj, nu var det ett tag sedan, men har varken hunnit, orkat eller velat! (som alltid..) 

Men nu har jag ändå ingenting att göra, väntar bara på att klockan ska bli 3:05. Och anledningen till att jag plågar mig med det, är för att då börjar Twin Peaks: Fire, walk with me.

Och ni som inte ett sett den, SE DEN. Och ja, Twin Peaks är ju en serie, och filmen ska man se efter. Så ni som inte har något att göra, vet nu vad ni har att göra!


Ja, som sagt, vi kör lite snabb uppdatering..

Kontaktfamiljen: Jag hade det jättebra! Red i princip hela dagarna och hade det hur bra som helst. Fick rida en ny, ung liten pålle vid namn Greidi, hur rolig som helst! Som en liten jordfräs, full fart framåt hela tiden. Fick även pröva en annan häst jag inte ridit förut vid namn Kola, rolig liten fröken det med. Och sist men inte minst, Gustur. En ung herre det med, inte piggast i hela världen, men ack så go. 


Lillen: Han går nu och betar bakom mitt hus tillsammans med Wilma, och det är så fruktansvärt mysigt att ha honom så nära! Vi tog hem dem hit i lördags, så nu har de hunnit bli lite hemmastadda. I tisdags gjorde han premiär i ridhus och Tobias var med som stöd, och Lillen skötte sig exemplariskt. Blir så stolt över min fina kille, han är så duktig och klok. I morgon (idag) ska vi dit igen, och Tobias ska följa med, efter det ska vi åka och bada, blir nog himla trevligt!


Jag själv: Jag mår ganska okej den mesta av tiden, men visst får jag otäcka besök av dåligt mående ibland. Det kommer jag väl aldrig ifrån. Men jag börjar må bättre. Har ju i princip allt jag behöver just nu: Sommar, sol och Lillen runt hörnet. 


Jag skulle lagt in lite bilder också, men mitt internet krånglar utav bara helvete (mobilt bredband IN MY ASS!), så jag får nog göra det i morgon istället. 



Fick in en bild i alla fall, finaste killen i hela världen  


Skriver i morgon, hejssvejs! 

Av Erika - 11 juni 2013 10:38

Hej & hopp!

Nu börjar lite nervositet inför i morgon smyga sig på mig, men bara lite. Det är ju i morgon det här med kontaktfamiljen drar igång på riktigt. 


Igår så mötte jag upp Tobias på hans häst, och så tog vi en jättemysig skogstur! För min och Lillens del blev det nog närmare 1,5 mil, men vad gör det? Han har sådan uthållighet, och han orkar. Jag skulle aldrig ta med honom på så långa turer om han inte orkade, men det gör han. I alla fall, han var jätteblyg för Tobias prinsessa först, men när vi skildes åt när jag skulle fortsätta hemåt hade Lillen nog hellre följt med Tobias prinsessa, för han ville inte riktigt gå iväg och gnäggade en hel del en bra stund efteråt, haha. 


Idag, eller ganska snart rättare sagt, ska jag och mamma fara till Filipstad och handla lite. Ska bli skönt att komma ut lite, faktiskt. 



Vaknade upp och hade den här lilla fisen hos mig! Gosgrabben  


Dagens låt: Iration - Time Bomb 

Hejssvejs!

Av Erika - 9 juni 2013 11:01

Nej, jag är inte bakis, utan det jag stör mig på handlar om det, läs här nedan! 

 

Jo, när man brukar alkohol så blir man allt som oftast bakfull, det känner nog de flesta igen. Men det är ju helt och hållet självförvållat, eller hur? Och då tycker jag absolut inte att man ska gnälla över att man är bakis, för det är ju liksom ditt eget fel. Så till alla - är ni bakis, kom inte till mig och gnäll för jag tycker inte ett dugg synd om er, snarare tvärtom. Att det är rätt åt er, hähähä  


Men nu till något nytt.. Min dag började inget vidare idag.. Vid 8:30 kom det in en geting eller humla eller något, och flög omkring och lät så in i helvete. Och inte fan orkade jag gå upp och slå ihjäl den heller. Det är en väldigt stor nackdel med sommaren - alla jävla insekter. Det är vidrigt!

Idag vetefan vad som händer, min morbror kommer hit och ska fixa med bilen, den är ju trasig. Blä. 
Annars blir det nog inget speciellt! 


Igår var jag ute och red med Emelie, hon på Wilma och jag på Lillen (standard). Vi var ute i ca 1,5 timme, trevligt!

Och på lördag, JÖSSES VAD JAG LÄNGTAR TILL LÖRDAG, så ska vi ta hem hästarna hit äntligen  Som det ser ut nu så kommer jag rida iväg med Lillen vid 6:30, och beräknas vara framme senast 9:30. Egentligen skulle ju en vän gått med mig och hästen, men han har studentfest den dagen så jag får rida honom istället! Men det går lika bra det, Lillen är van att gå långt. Liksom, när jag rider ut, då rider jag mellan 6 - 15 km, så det blir inga problem. 



Ibland är det lite tråkigt att ha med sig en f.d travare ut, de har ju en tendens att hamna så långt före.. 


Dagens låt: Social Distortion - Angel's Wings 


Kanske skriver sedan, hejpa! 

Av Erika - 6 juni 2013 13:18

Jag skulle ha bloggat igår men så blev det inte, kom inte hem förrän sent och orkade inte. 

Så nu ska jag berätta!


Igår var det ju som sagt uppstartningsmöte på soc, och om vad? Jo, det ska ni få veta nu - att jag ska få en kontaktfamilj. Det har pågått i ca ett halvår, men nu är det klart. Från och med onsdag den 12/6 börjar det. Jag kommer vara hos min kontaktfamilj onsdag - fredag varannan vecka. Och det är för att jag ska träna på att vara hemifrån, få stärkt självförtroende, aktiveras lite osv. Att ta hjälp på ett sätt som av kontaktfamilj är inget jag skäms för, utan jag är stolt över att jag vågade ta det steget.

Lite förtydligande också; jag är ingen börda för min mamma, utan det här har jag valt själv, för min egen skull. 

Det känns bra, men lite nervöst!


Kanske skriver mer sedan, hejpaaa!
Dagens låt: Cornelis Vreeswijk - Ballad om Censuren 





Av Erika - 4 juni 2013 10:20

Nu har det blivit dags att berätta. Jag är gravid.

HAHA. Nej, det är jag inte. Men i morgon ska jag till soc, för att ha ett uppstartningsmöte. Om vad? Det berättar jag i morgon. Min familj vet självklart, och få av mina nära. 

Men det kommer bli en stor förändring i mitt liv, så mycket kan jag säga. Men det har pågått ca 6 månader, så nu tycker jag att det verkligen var på tiden. Det är med spänning jag ser på morgondagen! Men jag tror det kommer gå bra. 


Annars börjar jag må rätt okej, efter alla bravader som varit. Och bättre kan det bara bli, får vi hoppas. 

Idag vet jag inte vad jag ska göra, förbereda mig inför i morgon typ haha. 


Dagens låt: The Strokes - Reptilia 

Hejsvejs! 


Presentation


Hej!
Mitt namn är Erika, och jag är bosatt mitt ute i skogen med min familj, och i den ingår: Mamma, storebror Jimmy, lillebror Dennis, tre kaniner, hästar och två hundar!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards