erikaMbloom

Alla inlägg under maj 2012

Av Erika - 24 maj 2012 22:48

Jo, något jag har tänkt på, mycket och länge, det är det här med att skänka pengar till fattiga barn/länder osv. 
Jag själv hyser starkt tvivel om ifall de där 50 kronorna vi faktiskt skänker till exempelvis Radiohjälpen, verkligen går till det som de säger? Vem säger att de inte nyttjar pengarna på ett annat sätt?  
Likaså kände jag för insamlingen som anordnades för Haiti, efter naturkatastrofen. Hur kan man vara 100% säker på att pengarna gick till Haiti för att hjälpa dem?


Skitsnack. 


Och varför satsar vi inte på att samla in pengar för att hjälpa vårt eget land först och främst? Alla de pengar som samlas in för att hjälpa andra länder, borde väl istället ges till exempelvis psykvården så den kan förbättras? Eller varför inte till alla utsatta familjer i Sverige? Till de familjer som lever på socialbidrag och har det väldigt svårt rent ekonomiskt. Och när man lider av ekonomiska svårigheter tär det även på ens hälsa. 

Nej, skärpning Sverige.                                  

Av Erika - 24 maj 2012 18:28

NÄMEN HAAAAALLLLÅÅÅÅ! 
Känns som om det var år och dar sedan jag var inne här och bloggade sist, haha. Men så är naturligtvis inte fallet, det är ju bara ett par dagar sedan.


En kort sammanfattning av veckans gång; Tränat Odinn, städat mitt rum, chillat järnet, varit arg över den jävla värmen, sett på film, umgåtts med min kära familj och jobbat på att svälja nervositeten.


Idag har jag tagit årets första dopp, har varit ca 27 grader idag, och det var 21,5 i vattnet, SKÖÖÖÖNT! Utöver det så har jag kollat på film med min kära lillebror, och ska snart ska jag gå och göra mat. Hungrig som ett as! Tror det blir köttfärssås, sallad och pasta/ris.


I morgon blir sista träningen inför tävlingen, hua. Nervöst! Men som det ser ut nu så följer ju Linn med och är min hästskötare a la allt-i-allo. Mamma också Fia, hästens ägare. Känns bra-a-a-a-a-a!


Ska skriva om ett roligt ämne senare ikväll. Hihi!


Dagens låt: Byrds - I wasn't born to follow  

Av Erika - 21 maj 2012 00:43

Ang. rubriken, så vet jag faktiskt inte var det där kommer ifrån. "Humu humu nukku nukku alo oa, malahini malahini ao." osv. 

Idag (söndag) så har jag städat mitt rum, dammtorkat, bytt sängkläder, lagt in kläder i byrån osv. Det enda som är kvar nu är att dammsuga. Annars så har jag inte gjort så jättemycket idag. Sov länge, drygade mig på morgonen (eller ja, morgon och morgon, gick upp typ 12:30...) sedan blev vi bjudna på middag hos mormor och morfar, grillat, fan så gött! Men innan det så tog jag in Lillen, pysslade med honom lääänge, sedan red jag en 20 minuter i skogen, sedan fick jag upp min lillebror Dennis på min häst :D Sedan ryktade jag och gosade länge med honom, efteråt, sedan gick jag och ställde mig utanför hagen så han fick beta av långt, gött gräs, och han såg så nöjd ut!


   
Lillen idag.



Dennis och Lillen! :D



Dennis och Lillen.


     
Gosis.

Dagens låt: Nirvana - Old Age 

Av Erika - 18 maj 2012 00:24

Halloj, goddag, god afton, tjenare, hej, tja, hallå, tjenixen. Ja, hälsningsfraserna är många, men själv föredrar jag något i stil med; WOOOPAAA! 

Nej, usch, vilken fjårtis jag lät som där. Fy mig. 


Idag så blev jag brutalt väckt vid tolv-tiden, sedan for vi iväg till hästarna. Då hjälpte jag morfar att sko två av hästarna, Simba och Casper, slitigt! Mockade och grejade, och när vi var klara med skoningen så tog jag ut Lillen. Eftersom jag inte har tillgång till någon paddock eller något sådant, så får jag hålla mig till gärden, men det funkar det med. Så jag red ner till "Tälgbroa" och vi tränade på öppna och att ställa inåt och utåt, lite knepigt, tycker Lillen, det där med att gå ställd utåt. Haha, sötplutten. Sedan tog vi en lugn och fin galopp, och han gick så fiiint så fiiint! Sedan tog vi vägen genom skogen hem, och han verkade lika nöjd som jag. Älskade häst. 


I morgon blir det (tragiskt nog) Molkoms marknad, och vad jag antar ska jag gå på den med min lillebror Dennis, Tim och Felicia, blir nog trevligt va! Lär väl inte finnas mycket att köpa, så vi nöjer oss med minst en heliumballong. 
Jag vet, skrattretande. Vilken normal tonåring spenderar sina pengar på heliumballonger? Vansinnigt...


Det här var ju inte ett så vidare jätteintressant inlägg, men ja, ska fundera ut något roligt och upprörande jag kan skriva om i morgon.

Dagens låt: Rob Zombie - (Go to) California 

Av Erika - 15 maj 2012 23:16

Idag hann jag med både Simba och Lillen! Hoppade med Simba, inte så högt visserligen, men han tyckte det var roligt och gjorde så gott han kunde.

Sedan tog jag ut Lillen en sväng i skogen, barbacka fick det bli, orkade inte sadla och greja. Och vi kollade upp lite nya stigar i skogen, han är så modig, min häst! Vi gick på långa tyglar, och jag tänkte "det där måste vi kolla upp", och vad gör inte min lilla häst då? Jo, han svänger in på stigen, helt utan att jag använder några som helst hjälper. Det har aldrig hänt förut! Jag tänkte så intensivt på att jag ville kolla upp stigen, och han bara, helt utan att tveka, svänger in där! Åh, älskade, modiga, duktiga häst. 


Nu ska jag se på Albert & Herbert (hahahah!) med lilla lillebror.
Ha en fortsatt trevlig kväll/natt!

Dagens låt: Elliot Minor - Lucky Star 

Av Erika - 15 maj 2012 01:23

Satt och funderade på min grannes gamla ponny, Geisha's Toshima (Bruno)... Han såldes i höstas, jag ägnade över ett halvår åt att longera honom, träna NH, vänja honom vid sadel osv. Och slutligen satt jag på hans rygg! Det kändes så underbart, vi kom så långt och vi blev så nära varandra! Hösten 2011 såldes han till Hammrö, och vad jag har hört så verkar det gå ypperligt bra! Det känns roligt att ha lyckats bra. Vi spenderade många, många timmar tillsammans. Genom att träna i ridhuset, i paddocken, eller att bara mysa i stallet. Helt och hållet underbar ponny, hade jag bara haft pengar så hade jag köpt honom.


Här nedan kommer några bilder på honom, från min och hans tid tillsammans. 



Bruno, en av de första gångerna jag longerade honom med sadel.


Finaste Bruno!



Jag och Bruno.


Första gången jag satt på Bruno. Efter många upp och nergånger, tårar, svett och skratt. Så satt jag där! På hans rygg, och det gick superbra. Jag var så stolt, över oss båda, över vårt arbete tillsammans. 

Av Erika - 14 maj 2012 20:36

Ang. mitt inlägg igår, om skönhetsoperationer så vill jag bara säga att jag inte menade ett ord! Allvarligt talat, tror ni verkligen jag är funtad så? Nej, verkligen inte. Det var en kul grej, jag ville se hur många som reagerade. Och sannerligen reagerade folk! Haha, det var så jag ville ha det. Men idag ska jag skriva om något jag menar, nämligen om högstadieskolor och dess sadistiska arbetarmyror - lärarna.


När jag började årskurs 4, då började jag förstå vilka jävla slavdrivare lärare på högstadiet är. Men det blev ju värre ju äldre man blev. När jag gick i åttonde klass, började jag verkligen förstå det. Jag tyckte att lärarna då och då, behandlade oss elever (nå, i alla fall vissa av oss) som skit, som hundar som tvunget skulle lyda. Men eftersom jag redan då avskydde när folk körde med mig och folk som trodde att de kunde bestämma över mig, så drog jag i handbromsen. Jag minns speciellt en gång, då blev jag så arg på en svensk-lärare att jag bara tog mina grejer, smällde igen dörren, slängde in grejerna i mitt skåp och gick till toaletterna, där satt jag tills några av mina vänner kom. Och vad får jag höra då? Jo, att det hade blivit en spricka i dörren och att karmen till glasrutan i dörren hade lossnat.

  - ojdå...


Jag tycker bara att det är helt och hållet oacceptabelt av vuxna människor att bete sig som idioter. Naturligtvis ska inte elverna få göra som de vill, men det får inte gå i överstyr. Och jag ska heller inte dra alla lärare över en kant, för visst så finns det lärare som beter sig schysst i alla lägen. Jag vet inte hur det är på andra skolor, då jag bara gått på ett högstadie, Nyeds skitskola som ligger i Molkom. Och fortsättningsvis kan jag säga att det är en av Sveriges sämsta skolor. 


Ja, nu har jag yttrat mig lite. 

Av Erika - 13 maj 2012 21:52

Jag har suttit och funderat på en sak, och det är, som rubriken lyder - skönhetsoperationer/plastikoperationer. Vissa tycker att det är helt okej, till och med bra, men andra verkar sky det som pesten. Varför ser man det som något negativt? Som de flesta vet, som känner mig, tycker jag inte om fula människor (det är sant!). Om nu en person tycker att han/hon har en alldeles för ful näsa, vilket omgivningen säkert också tycker, varför inte operera den då? Det är ju inte så dyrt, ett par tusen kronor bara. Det klarar ju till och med en ful fattiglapp att få ihop ekonomiskt. 


Också har vi ju det här med bröstoperationer, att göra dem större. Vad är problemet med det? Har du skitsmå bröst, typ 80/C, så är det väl klart man vill göra dem större? Och jag tycker det är starkt och modigt av alla tjejer som gör det! Det är bara extremt fattiga, lata och fula människor som tycker att operationer för skönhetens skull är dumt och bortkastade pengar och kommer med den ständiga visan: "Du duger som du är."


Dagens låt: Elliot Minor - Electric High

HEJPA. 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Erika, och jag är bosatt mitt ute i skogen med min familj, och i den ingår: Mamma, storebror Jimmy, lillebror Dennis, tre kaniner, hästar och två hundar!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards