erikaMbloom

Alla inlägg under mars 2012

Av Erika - 31 mars 2012 13:57

Typ, god morgon. Idag sov jag lääänge, vaknade dock flera gånger. Men fy fan, vilken huvudvärk jag hade. Nu sitter jag här och äter frukost, känner mig som tickande bomb, SÅ jävla irriterad är jag. BLÄÄÄÄÄH! 


Idag vet jag inte riktigt hur dagen ser ut, haha. Det enda jag vet är att jag ska bädda sängen. HAHAHA! Vilken tönt jag är. 


Men ja som den snälla människa jag är, så kommer jag även den här veckan göra reklam för Magic Touch. Något positivt i det här väääääldigt negativa inlägget! Här kan ni se det tredje avsnittet av MagiNytt. Videon kan ni se här nedan. 


Dagens låt: Janis Joplin - Summertime


Av Erika - 30 mars 2012 21:05

Jag vet att jag har varit dålig på att uppdatera den senaste tiden, jag har bara inte orkat! Dels har jag inte haft något att skriva om, dels har jag inte haft lust. 

Veckan har varit rätt jobbig, inget roligt har hänt, och idag var det bara en skitdag!

Jo, i och för sig, i onsdags fyllde min kära storebror 20 år. Grattis till honom!


Idag har jag kollat på Twin Peaks, städat och fixat ögonbrynen. Gjorde faktiskt en riktigt ordentlig städning av mitt rum, dammsög och tvättade golvet, bytte sängkläder och dammtorkade överallt.

I morgon ska jag till Lindås och hälsa på min häst, som jag inte har hunnit träffa på ca en vecka! Åh, det ska bli skönt att rida ut en sväng på honom.


Just nu, sedan några timmar tillbaka, är jag ensam hemma. Min lillebror åkte iväg med några av sina kompisar, mamma åkte iväg till en vän i Deje och min storebror är hos sin farbror i Molkom. Så jag och Sudri har bara tagit det lugnt! Jag fick nyss ett samtal från mamma, hon berättade att hon snart kommer hem.


Dagens låt: Elliot Minor - The liar is you

Av Erika - 27 mars 2012 22:11

Idag var jag först iväg till Molkom med mamma, för att ta första sprutan av tre mot livmoderhalscancer och HPV (?). Det gjorde inte ont då, men nu har jag fanimig ont!


Imorrn fyller lilla storebror hela TJUGO år! Haha, han som nyss var typ 11/12 :( Så när vi kom hem så städade jag, sedan fixade jag i alla kaninburar, städade lite inne, fixade en present åt Jimmy som tog några timmar! Sedan käkade jag mat, sen duschade jag, bytte gardiner och nu sitter jag är och kollar på Big Brother och pratar med Linn!

Hon kommer hit på torsdag, så vi ska träna lite pållar, sedan följer jag med henne hem till Krillehöla (Kristinehamn, haha), eftersom hennes pojkvän är.. någon annanstans x) och sover över där! Ska bli skåååjiiigt C: 

Just det! Jag tycker att alla bör titta in på Linns blogg, länken finns här nedan. Det är mycket foton, och en hel del intressant läsning! Dessutom är hon jättesnygg, just sayin' ;)

http://booom.blogg.se/


Dagens låt: Phantom Planet - California 

Av Erika - 26 mars 2012 21:29

Nu är jag skittrött, har huvudvärk och bah.. BLÄÄÄÄÄÄH.


Dagens låt: Charta 77 - När världssamvetet tog semester


Härrå.


   

Redigerade en bild på min häst! Söten. <3

Av Erika - 26 mars 2012 11:07

Sitter i skolan nu, vill bara hem.
Jag vill hem till min häst.


Jag är hungrig, trött och .. Ja, BLÖH! 

Av Erika - 25 mars 2012 13:25

I natt inledde jag säsong två i Twin Peaks, ååååååh, vad den serien är bra. 

Jag stängde av efter första avsnittet på säsong två, för att jag var så trött. Men när jag hade lagt mig till rätta, satt på lite musik osv., hur blir det då? JO! Jag är helt plötsligt inte trött längre. Så jag somnade väl runt 4:30, hahaha.


Nu ska jag snart gå och fixa mig, jag och mamma ska åka till Filipstad, tror inte jag orkar åka och longera Lillan idag, är sååååå trött. 


Dagens låt: Blood on the dance floor - Designed to kill

Av Erika - 24 mars 2012 22:55

Idag så longerade jag Lillan på förmiddagen, gick jättebra! Passade även på att kika lite på de nyfödda kalvarna, fy, vad söta de är! Men de vuxna kossorna..? Usch, nej tack, de vill jag inte ha att göra med.


Efter det så åkte vi bort till Lindås, där så mockade jag, sedan tog jag in Simba & Lillen för att göra dem i ordning för en ridtur. Jag fick med mig mamma i alla fall! :D Vi hade riktigt trevligt, vägen är så mjuk och fin nu och passar utmärkt för Lillen som är barfota. Han är riktigt pigg nu! Vi galopperade en sväng också, det är så jävla härligt att få rida ordentligt på honom igen. Det börjar även synas att musklerna sakta men säkert är på väg tillbaka. Åh, jag är så glad. 

När vi kom tillbaka stod min storebror Jimmy ut på gården, och han har väl aldrig varit något vidare fan av hästar. Men gissa vad? Jag fick upp honom på Lillen! Det trodde jag aldrig, jag är kung! Men jag fick upp honom på hästen i alla fall, och det gick riktigt bra. Han travade till och med lite, så jag hoppas att jag kan få med honom i mitt "hästtjog"! :D


Nu ikväll så har jag färgat håret på mamma, plus att jag färgade utväxten på mig själv. Jag har kollat lite på tv, käkat lite godis och bara chillat! Egentligen borde jag göra något mer vettigt och mer behövligt, typ städa mitt rum. Men nej, jag orkar fan inte, jag är dyngtrött. Igår orkade jag inte ens kolla på Twin Peaks, så det får jag göra idag istället, klockan är ju inte så mycket än. 


Dagens låt: Jay Smith - Dreaming people

Mamma & Simba


Lillen & jag


Jimmy, Lillen & jag    

Av Erika - 23 mars 2012 23:14

Idaaaaaag! Sov jag inte så länge, eller ja, typ.. Halv tolv/tolv, haha. Jag käkade lite frukost, chillade lite vid datorn och sedan drog jag till grannarna och longerade deras Lillan. Hon gick så himla fint idag! Dummade sig ingenting, inte ett enda fel! Så jävla glad! Jag ska dit imorrn förmiddag också, men vem vet, det här kanske bara var lugnet före stormen..? Haha!


Efter att jag hade varit där så tog jag en promenad hem i det fina vädret, väl hemma gjorde jag mig i ordning och sedan åkte vi till Molkom. Vi hade riktigt trevligt hos min faster, en massa prat och ja, nu kommer jag förmodligen låta lika fet som en gravid flodhäst, och en massa gött fika! Haha, "är det gofika?" 


Väl hemma igen, runt 20:30, så skulle det fixas mat - Tacos! MEN - vad upptäcks då? Jo, det som absolut verkligen inte under några omständigheter får hända! Vi har glömt att köpa Creme Fraiche. *PANIK* Så man får helt enkelt ta till nödhjälpen, alltså smsa sina grannar och frågar om de har någon Creme Fraiche eller något, och gissa vad? DE HADE EN FÖRPACKNING MED TURKISK YOGHURT! Min kväll var räddad.


Imorrn efter jag har longerat Lillan så ska vi åka bort till våra hästar på Lindås. Då tänkte jag försöka få med mig mamma ut på en ridtur igen! Men vi får väl se.. Haha.

Dagens låt: Björn Rosenström - En gång är ingen gång


Nu ska jag fortsätta kolla på American Pie 2, sedan blir det duschen och ev. ett Twin Peaks-avsnitt.

Godnatt! 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Erika, och jag är bosatt mitt ute i skogen med min familj, och i den ingår: Mamma, storebror Jimmy, lillebror Dennis, tre kaniner, hästar och två hundar!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards