erikaMbloom

Alla inlägg under juni 2012

Av Erika - 23 juni 2012 19:48

Igår var det midsommarafton! Det var ganska så trevligt, Tims familj kom hit, vi åt god mat, snackade en massa och sedan drog Martia (Tims mamma) igång att vi skulle gå till ett gärde och spela brännboll! Så jag, mamma, Peter, Alf, Martia, Tim, Dennis, Adam, Kevin och Jimmy och spelade brännpoll tills svetten rann! Så idag känns det verkligen som om jag har dött och hamnat i helvetet... Så förbannat jävla ont i kroppen! Magen, axlarna, vaderna, låren, ryggen.. Ujujuj! 


Idag har jag bara chillat järnet, spelat lite gitarr, hjälpt lillebror med hans "sommarläxor", gått med vovven och städat.
Känns bra! Imorrn vet jag inte riktigt vad som händer, kanske ska till Ölme-Fia, men vi får väl se!

Dagens låt: Alice Cooper - Hey Stoopid 

Av Erika - 21 juni 2012 23:12

Ikväll har jag bara tagit det lugnt, åkt lite moped med Tim, promenerat med vovven och småstädat lite, känns skööönt!

Under dagen så har jag pluggat och gjort en del samhällskunskap, känns skönt att försöka plugga ikapp! Även om det inte går så snabbt och även fast jag inte orkar så mycket, så känns det bra. 


Nu ska jag ta mig lite kvällskäk och sedan hoppa ner i sängen!


Hejpaaaa.

Av Erika - 21 juni 2012 09:10

God morgon på er! Eller ptja, jag har varit vaken sedan 8:00, vaknade självmant då, hm? Visserligen somnade jag runt 22:30, kalastrött efter en massa slit hos Ölme-Fia. Fick rida fyra hästar, Garpur, Munkur, Òski och Hlekkur. Måste nog faktiskt säga att Òski är min nya favorit bland islänningarna! (Ja, efter Odinn då..!) 

Har en förjävlig träningsvärk idag, i mage, axlar, armar och ben, men det känns bara bra! Lyckades också bli solbränd, red i linne hela dagen, så har två vita, fina ränder på axlarna nu, haha. 


Nu på förmiddagen blir jag ensam hemma, så jag ska nog släpa mig ut i solen och försöka sola bort bonnbrännan och ränderna på axlarna. I morgon är midsommarafton! Och faktiskt, än så länge, mår jag riktigt bra! Glad och positiv trots den olidliga smärtan i kroppen, hahah! 


Men ja, ska ju också ta upp något jag stör mig på. Och det är - folk som sviker på ett eller annat sätt. 
Jag förstår bara inte, de dissar eller bara.. ja, är väldigt korta i tonen mot en. Varför? Jo, för att människor är så jävla fega och aldrig vågar säga om det är något som inte stämmer. Positiva grejer är så lätt att haspla ur sig, men när det kommer till negativa saker så vågar de helt plötsligt inte säga någonting alls? Är det inte bättre att vara uppriktig och rak? Nej, istället ska de gå hur många omvägar som helst och bara skita i en. Nej, fyfan, sådant står jag inte ut med. 

Jaja, det var allt för tillfället! Uppdaterar säkert i eftermiddag/ikväll.

Dagens låt: Hole - Samantha 

Av Erika - 20 juni 2012 01:21

Nämen god dag. 
Idag har varit en händelserik och lång dag, må jag säga. Jag sov ganska länge, men hann med en hel del ändå. 

Idag var det möte på Nyeds Skola ang. min lillebror Dennis. Det gick väl bra, må jag säga. Men det första jag får när jag kommer dit, var en liten utskällning ang. mitt tidigare inlägg om hur dålig jag tycker att Nyeds Skola är. (Det kanske inte var menat som en utskällning, men jag uppfattade det så, men vad jag vet så har vi fortfarande yttrandefrihet i Sverige. Och jag har inte "hoppat" på någon speciell person och inte nämnt några namn, så vad gav h*n rätten att klaga på mitt blogginlägg?) 


På det här mötet upplevde jag det som så att de två från skolans personal som medverkade, inte lyssnade ett jävla skit på vad jag och mamma hade att säga. Jo, en av dem lyssnade och verkade ta till sig. Det känns ju bra! Förhoppningsvis så ska hela Dennis skolsituation bli bättre till hösten. För att min lillebror ska trivas i skolan så krävs mycket uppmuntran och trevligt bemötande från lärarnas sida. Jag vet att några av lärarna bemöter min bror mycket bra, men jag vet också att det finns de som min bror inte upplever trevliga. 

Efter mötet så for vi iväg till hästarna, de har jag inte hunnit träffa på ett bra tag (nåja, två veckor ca) och Lillen har fått vila lika länge. Lillen har alltid tyckt att det är lite tråkigt och läskigt när vi rider ut utan sällskap, men jag tänkte försöka ändå. Och tro på fan! Vi kom en bra bit, visst, vi var väl lite oense då och då... ;) Men nog fan gick det! Underbara, duktiga häst. Han har även hostat en del när han har ansträngt sig, men idag var det inget hostande alls! Trots att vi klättrade lite i skogen och travade. Äntligen kanske han börjar bli frisk, det har ju faktiskt gått nästan exakt ett år sedan olyckan hände. 

I förregår (måndags blir ju det, haha) så var jag hos Fia på Ölme Islandshästar och jobbade! Längesedan jag var där, så kändes så jävla bra att komma dit igen. Imorrn, eller ja, senare idag blir det, ska jag dit och slita lite mer!

Dagens låt: Flo Rida - Whistle 


 
Lilla, finaste pålleplutten i hela världen. Min Lillen! 

Av Erika - 16 juni 2012 01:04

God afton!


Idag, eller ja, igår blir det ju, eftersom det är ny dag nu... I alla fall, vi säger idag, så har jag inte gjort mycket. Städat, bakat, spelat gitarr, sett på tv och läst. Så nu sitter jag här och lyssnar på Nirvana, åh, älskade Nirvana. Imorgon fyller min älskade mamma år, så då blir det väl kalas! Trevligt att träffa lite släktingar och med gott samvete äta lite onyttigheter, haha. 


I brist på annat så tänkte jag skriva om olika favoriter...

1. Favoritmat: Thaigryta och tacopaj.

2. Favoritdryck: Coca Cola, burn och hallonsaft. 

3. Favoritband: Nirvana. (Är ni förvånade? Nej, skulle inte tro det!) 
4. Favoritfilm: Väldigt, väldigt svårt att svara på. Men vi säger, Kill Bill.
5. Favoritmänniska: Mamma.
6. Favoritdjur: Häst.


Ptja, där finns ett par favoriter. Nu vet ni lite mer om mig, haha.


Dagens låt: Nirvana - On a plain 

Av Erika - 14 juni 2012 22:53

Sedan igår har min lillebror hållt på att lära mig spela gitarr efter många års uppehåll. Det är svårt och knepigt, men jag har lärt mig litegrann! Bland annat låten "Cat came back", som jag för övrigt älskar när Macabre gör! Ett par intron till några låtar osv. Roligt, men svårt! 


Ikväll har jag gjort negerbollar, som jag och min kära lilla broder snart ska käka upp medan vi glor på 500 days of Summer.


Hejpa! 

Av Erika - 14 juni 2012 17:10

Guten tag!


Några dagar sedan jag bloggade sist, jag vet, men vad fan, jag har faktiskt något som kallas "ett liv."


Just nu är jag trött och skitarg på allt, jävul. Nyeds skitskola, där jag spenderade högstadietiden, kan fan brinna i helvetet. De klagar på att min lillebror (som börjar 8an till hösten) har ett "ockult intresse", vad fan gör det? Det är väl bra att han intresserar sig i något djup och intressant. Och sedan att han har arbetsbyxor på sig i skolan, det är tydligen inte okej. Men en del andra elever har det, varför är det okej att de har det, men inte min lillebror? Jävla idioter. 


De klagar även på att han inte deltar i diskussioner och inte argumenterar, då kan jag bara tala om det har man absolut ingen lust till om man inte känner sig välkommen i klassen, vilket min lillebror har talat om för mig att han inte gör. De tycker heller inte att det är bra att han kollar på våldsfilmer, som de så fint sade det. Det är heller inte okej för honom att lyssna på den musik han gör. 


Men jag då? Under min tid gick jag med slitna kläder, kollade på våldsfilmer (vilka jag föredrar att kalla skräckfilmer) och lyssnade på samma musik som min lillebror gör. De sade ALDRIG någonting, men när det handlar om min lillebror, då är det helt plötsligt jätteilla? Nej, förbannade idioter. 


De klagar också på att han har hög frånvaro. Jag hade också hög frånvaro, de brydde sig knappt. Och när jag hösten 2010 var tvungen att totalskita i skolan i tre månader pga. sjukdom, hörde jag knappt ett ord från dem, varken rektor eller mentor. Vi bytte naturligtvis några få ord via mejl, men inget mer. De lät mig vara och tillfriskna ifred och jag välkomnades tillbaka när jag kände mig redo för det. 


Nej, Nyeds Skola i Molkom, Karstad Kommun. Skärp till er förfan. Ni anklagar min lillebror för att komma med osanningar och otrevligt bemötande. Det är NI, viss personal på skolan som bemöter min lillebror otrevligt och kommer med osanningar. Ni är vuxna människor, bete er som sådana och lägg fokus på viktigare grejer. Som mobbning, till exempel. 


Dagen låt: Skitsystem - Svarta tankar

Av Erika - 11 juni 2012 11:49

Nu har jag slutat röka, känns INTE bra... 
Dessutom måste jag in och kolla på elevcentra, skolans "hemsida", där jag kan göra olika skoljobb ifrån osv. Helt otroligt vad ångestfyllt det känns. Hur kan det göra det? Att logga in på en jävla sida där antagligen ett par mejl väntar? Helt sjukt. 
Nu gör vi det.


Dagens låt: All american rejects - Gives you hell 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Erika, och jag är bosatt mitt ute i skogen med min familj, och i den ingår: Mamma, storebror Jimmy, lillebror Dennis, tre kaniner, hästar och två hundar!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards