erikaMbloom

Alla inlägg under januari 2013

Av Erika - 30 januari 2013 21:16

Hej alla. 

Idag har jag börjat funderat på en ganska stor sak. Nämligen att byta skola. 

Jag tror faktiskt inte att jag kommer orka två år till där jag går nu. Media är helt enkelt inte min grej. För, det är hästar. Det går helt enkelt inte att komma ifrån. Det är hästar som gäller, har alltid varit så, kommer alltid att vara så. 

Och jag har hittat det perfekta gymnasiet. Nämligen Dille Gård, men det ligger alltför långt bort, tyvärr. 55 mil för att vara exakt. Så det står mellan Vreta Gymnasium och Kvinnerstaskolan. Kvinnerstaskolan känns som det bästa alternativet, rent praktiskt, eftersom det ligger i Örebro. Inte sååå jättelångt härifrån! 

Just nu känner jag mig väldigt förvirrad, menmen. 


Idag har även jag och Linn ansökt om sommarjobb på Gotland, på en islandsgård, hoppashoppashoppas!  Och på tal om Linn... I morgon ska vi till Väse och racea med islandshästarna, ska bli ofattbart roligt! Har inte ridit Odinn sedan september 2012 ungefär. Jättelängesedan! Och har inte träffat Linn sedan augusti 2012 heller, förskräckligt! Men i morgon, då jävlar  


Var ju i skolan idag, gick rätt bra. Förutom hade jag hade en förjävla huvudvärk.

Nu ska jag se på film med lillebror - American Pie!


Dagens låt: Mimikry - Min Sång

 
Lagom trött vaaaa.. Mitt hår är kaos, jag vet!



Hejssvejs! 

Av Erika - 29 januari 2013 22:50

Hej, ÄRE BRAAAA?

Om mitt eget mående har jag ingen åsikt om för tillfället. 


Bara för att bevisa att jag visst är ganska ordningsam av mig osv., så kommer nu några bilder på mitt rum haha.


Rätt dålig kvalitè på bilderna, men vadå? Mobilkamera vafan! (Ja, Cornelis blev med också, haha.) 

Dagens låt: Passenger - Let Her Go

Av Erika - 27 januari 2013 22:04

TUUUT!

Ja, så startar jag det här blogginlägget. För att idag när jag var ute och red så var det några killar som åkte förbi, som tutade och vinkade, hahah. 


Idag startade min dag 10:30, känns jättetidigt för jag somnade vid typ 3, så jag var sådär lagom trött! Vid 12 ringde morfar och frågade om jag var klar för att hämtas, han hämtade mig så jag kunde greja lite med hästarna. Så vid 13-tiden dök han upp. Så då for jag, Sudri och Dennis iväg.



Men vi upptäckte även att hela tomten är full av vargspår och blod. I två/tre nätter i rad så har Sudri vid 3-tiden på natten började morra och skälla som en tok, och han reagerar knappt när det kommer någon... (Vilken vakthund va!) Men när det är något allvarligt så reagerar han dock. Mamma pratade med en man från länsstyrelsen nu ikväll, och han sade att de har antagligen sin "väg" över vår tomt, men så får det inte vara. Fortsätter såhär så kommer de hit och skjuter skrämmskott, och funkar inte det så blir det skyddsjakt. Jag menar, vargjäveln har gått 2 m från husväggen, känns inte okej... Man ska väl för sjutton inte behöva vara rädd när man går ut och pissar med hunden på natten? 


Ah, i alla fall, så for vi iväg till hästarna. Dennis hjälpte mig lite i stallet och jag red Lillen, och han gick som en.. Jag vet inte vad, ängel! Så fin och följsam, vi var verkligen ett idag. Nu är det ju så halkigt, och eftersom inte Lillen har några skor så känns det lite för spännande att rida ut, så jag är på ett gärde som jag använder som ridbana (man tager vad man haver!) och det ligger intill landsvägen. Och idag, så kom det en mercedes med två unga pojkar i, de tutade och vinkade och jag vinkade väl lite förvånat tillbaka. Men sedan körde de förbi igen och vinkade återigen som tokar. Hm...? Haha, finns folk till allt. Sedan åkte de tydligen förbi 2 gånger till, berättade morfar. Konstigt folk. 


Ganska bra dag, med andra ord! 

Dagens låt: Magnus Uggla - Varning På Stan 


Världens vackraste  

Av Erika - 26 januari 2013 23:50

Rubrikjävel.. Så enkel men ändå så svår att hitta på. 


Idag blev det iväg till hästarna!
Mockade och fixade först, sedan trotsade jag vädret och red Lillen. Och ÄNTLIGEN börjar saker och ting gå framåt på riktigt! Så jävla skönt, inget krångel alls, mjuk och fin, medgörlig och ansträngde sig verkligen för att göra rätt, och vi jobbade verkligen med varandra idag. Älskade, duktiga häst  

Orkar inte skriva mycket mer, kommer några bilder. 
Dagens låt: Elliot Minor - The Broken Minor 


 

Har ni någonsin sett en finare häst?! 

Hejdåååå. 

Av Erika - 25 januari 2013 20:05

Hej på er alla, nu känner jag mig i bättre form för att orka skriva ett ordentligt inlägg!

 

Ja, som rubriken lyder - en liten sanning. En liten sanning om mig är att jag har insett att jag är ganska pedantisk av mig. Eller ja, pedantisk är kanske fel ord. Ordningsam kanske? Ja, det passar nog bättre. Nåja, några av er visste det säkert. Jag vill allra helst ha ordning och reda omkring mig. Jag vill att saker och ting ska vara på sin plats, sådant kanske inte märks alltid! Men ja, för det mesta vill jag ha ordning på saker. Till exempel: 
Mina kläder ska ligga på sitt rätta ställe - byrån. Får inte allt plats där, så får de ligga i en prydlig hög någon annan stans. 

Alla mina filmer och böcker ska också stå prydligt uppradade i ett skåp. 

Sängen ska vara bäddad. 

Skitsamma om det är lite dammigt och så, bara det inte är stökigt.


Det är likadant i stallet, där vill jag också att saker och ting ska vara på sin plats. Benlindor och benskydd på ett ställe, borstar och kammar på ett ställe, träns på ett ställe osv. 

Ni förstår hur jag menar? 

 

Jag har inte alltid varit sådan här, det har mest smugit sig på sedan 1,5 år tillbaka. Ungefär sådär!

När jag var liten var jag riktigt brötig och stökig av mig, men det kanske kallas att jag har växt upp litegrann? 

Och i och med att jag är dammallergisk och har astma, så är det väl ganska viktigt att hålla det städat, kan jag tycka. Annars finns det en risk att jag dör av astmaanfall! Och precis som allt annat, går även detta i perioder. Vissa perioder städar jag mer än annars, jag tycker helt enkelt om att ha det snyggt omkring mig. 


Annars idag har jag inte gjort mycket, igår desto mer. Hjälpte lillebror att städa(!) hans rum, han är dessvärre mer stökig än jag. Och verkligen städa, damma, plocka reda på allt, vika och lägga in all tvätt, byta sängkläder, allt verkligen! Så numera kan jag befinna mig på hans rum utan att börja nysa   Gick i skogen med vovven också (igår). 
Idag blev det en lite längre promenad, också har jag sett en film med lillebror, Teeth. Rätt bra faktiskt! 


Dagens låt: Nirvana - Love Buzz


Stöllehund, men världens bästa  


Hejpa! 

Av Erika - 24 januari 2013 01:21

Hej, orkar inte skriva något, den gångna veckan har mest varit skit. Men jag slänger in lite bilder från de senaste dagarna! 


           
Sudribebisen  






 
Jag i glajjer, hahahaha!






         
Cornelis, lilla, fina kaninen  


Dagens låt: INGEN ALLS!

Häj mä er.

Av Erika - 21 januari 2013 20:52

HEEEEEEEJ!


Idag mådde jag inte så bra, så jag och mamma åkte till hästarna istället. Då släppte vi ut dem, mockade och fixade, sedan red jag Lillen, och han var så duktig idag! Som förbytt från igår, och det var skönt det haha. Och idag drillade jag mig själv så hårt att inte släppa yttertygeln (vilket är ett återkommande problem för mig) att jag har fått träningsvärk i axeln nu. Men det känns bra! Han gick som en ängel, krånglade inget alls. Älskade häst, min lilla prins!   


Har inte gjort så mycket mer, städat lite åt kaninerna, sett på tv också tog jag mig en liten tupplur på typ 1,5 timme, gött som fan! 


Dagens låt: Taio Cruz - Dynamite 

Av Erika - 20 januari 2013 23:17

Hej på er, orkar inte skriva så mycket, humöret är inte på topp. 


Men idag har jag ridit Lillen, och Tobias kom och hjälpte till.

Idag gick det inte alls bra till en början, jag började rida och Tobias stod i mitten och agerade instruktör, precis som vanligt. Men idag var Lillen LAT, VRÅNG och allmänt OMÖJLIG. Jag vet inte varför, kanske har han på nytt hamnat i en trotsålder, och nu när jag börjat kräva lite mer av honom börjar han kanske inse att det är lite jobbigt trots allt. Så efter max 10 minuter frågade jag Tobias om han ville hoppa upp, för jag orkade verkligen inte, kände mig så otroligt matt. Så sagt och gjort, Tobias hoppade upp och Lillen fick snällt finna sig i att arbeta ändå.

Jag vet inte hur mycket kosparkar och bakutsparkar han fick till, men han gav sig till slut och började jobba jättefint. Då bytte vi, så Lillen inte lär sig att så fort han beter som en ridskoleponny får någon annan rida honom, så jag hoppade upp, och han höll på att skicka mig i luften. Det slutade med att jag travade på, höll tyglarna i en hand och petade på med spöet för att få honom framåt, vilket var det största problemet idag. Och han kickade som aldrig förr, men till slut så bara *poff* skärpte han sig, och jag kunde lika gärna ha ridit med sytrådar som tyglar, så mjukt och fint gick han, drog ingenting eller så. 
Men jag kan säga såhär, hade inte Tobias varit med idag, så hade allt gått åt fan, på riktigt, det hade det. Och svettiga blev vi minsann alla tre. Jag tror att Lillens nya motto är: "Ska jag jobba, ska minsann matte också göra det!"... 


Plus att Tobias hade med sig ett nytt pannband till Lillen, ett nytt bett som vi ska prova lite, ett par tyglar och typ 3 schabrak, glaaad tjeeej! 


Dagens låt: Of Monsters And Men - Little Talks


 
Färgglad var han i alla fall, världens bästa häst.   
Vad skulle jag göra utan dig? Dö, förmodligen. 


Hejdå.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Erika, och jag är bosatt mitt ute i skogen med min familj, och i den ingår: Mamma, storebror Jimmy, lillebror Dennis, tre kaniner, hästar och två hundar!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards