erikaMbloom

Alla inlägg under april 2012

Av Erika - 30 april 2012 19:13

Nu var det vääääääldigt längesedan jag bloggade, jag vet. Men jag har varit och är fortfarande väldigt förkyld. Jag orkar inte med att blogga då, när jag känner mig dödssjuk! Haha. 

Den här helgen har Carro varit här igen, hon åkte hem tidigare idag. Det blir verkligen skittomt utan henne, tyst framförallt, hahah. Jag känner mig verkligen forever alone.


Eftersom det har krånglat så med att ladda upp bilder så laddar jag upp några bilder från tävlingen förra helgen NU istället! 


Dagens låt: Smash Motuh - All Star


Jag & Odinn i collectingring.


Stolta och glada över vårt andrapris.


Odinn och jag i finalen.    

Av Erika - 23 april 2012 21:02

Tjenaaaaaaa!
Idag sov jag länge, somnade ju också rätt sent, eller ja, tidigt kan man också se det. Runt 3:30 imorse.

Idag har jag och mamma gått med lilla hunden, sedan när vi kom hem fick han duscha, vilket han tyckte var mindre roligt. (han hade hittat ett X antal leriga diken att kasta sig i...) Jag har städat lite, inte gjort så värst mycket egentligen.


Snart, om ca en timme blir det Big Brother. Jag har väl egentligen inte så mycket att säga, egentligen. Livet känns väl okej nu, tror jag. Helgens händelser satte verkligen fart på mig!

Dagens låt: Death Cab For Cutie - I will follow you into the dark


Och eftersom mitt internet strular som fan, så kan jag inte ladda upp bilder, fml. 

Av Erika - 22 april 2012 20:29

Det har varit jättedåligt med uppdatering senaste tiden, förlåt för det. Men jag har haft jättemycket att göra!

I fredags var min kära vän Linn med mig och red en sista gång innan tävlingen, sedan kom mamma och hämtade oss, Linn skulle ju med mig på tävlingen och var min hästskötare. Men när hon kommer till stallet, vem har hon då med sig? JO, MIN ÄLSKADE OCH EFTERLÄNGTADE VÄN CAROLINA! Jag blev jättechockad, och superglad. Så blev också med på tävlingen.


På tävlingen gick det bra, jag kom tvåa i V6 A-final! SÅ JÄVLA NÖJD! Jag trodde aldrig att det skulle gå så bra. Jag blev så glad att jag började grina, tårarna bara rann. Så blev det även på Carolina, Mia och min gamla ridlärare Fia! Så vi stod där och grinade och kramades. Ungefär runt 10/12 pers omringade mig och sade grattis osv, det var så roligt att ha lyckats med något!


Carolina åkte hem tidigare idag, men förmodligen så kommer tillbaka nästa vecka!

Nu ska jag gå och äta. Hej så länge! 

Av Erika - 17 april 2012 23:08

Idag så var vi iväg till hästarna, så jag tog en liten sväng på Lillen. Men precis som jag gett mig iväg så börjar det typ snöa och hagla, usch. Det var riktigt tråkigt, blött och kallt. Vi var nog lika glada båda två när vi kom tillbaka till stallet! Men Lillen såg mindre glad ut när han fick ett rosa fleecetäcke på sig. Menmen, det hjälpte honom att torka ordentligt i alla fall! 


Nedräkningen har börjat. På lördag smäller det. Jag är astaggad, men grämer mig samtidigt en hel del.

Men som sagt, ser inte jag några "farliga" saker, så som paraplyn, fula människor, konstiga träd osv, så gör nog inte Odinn det heller. Men det är lättare sagt än gjort att hålla nervositeten i schack. 


Just nu är jag så irriterad att jag kan spy. BUÄH. Msn bara krånglar, jag loggas ut hela JÄVLA tiden. Jävla fan. Helvetes jävla skit, satfläsk, fittmongo. DÖÖÖÖ.


Dagens låt: Blood on the dance floor - Innocent High


GODNATT ÄCKELUNGAR.

Av Erika - 17 april 2012 09:05

Jag har varit vaken sedan 7:30, ca. Blev då inte mycket sömn i natt. Men så kan det vara!


I många år så har skeppet RMS Titanic, (RMS står för Royal Mail Streamship) intresserat mig. Titanic kallades "The ship of dreams.", och påståds vara osänkbar. Framtiden för Titanic såg ut som så att hon skulle vara atlantångare, och föra människor från England till USA. Men så ville inte ödet. På sin första tur, jungfruturen, kolliderade hon med ett isberg och sjönk. 

10 april 1912 ångade Titanic ut från Southampton, ombord fanns glada, rika, förväntansfulla, fattiga och imponerade passagerare. Titanic var inte ett litet skepp, hela 269 m lång och 28 m bred. 
Från köl till kommandobryggan: 32 m

Från köl till skorstenstoppen: 53 m

Från vattenytan till lägsta promenaddäcket: 18 m 


Som tidigare nämnt, var Titanic inte ett billigt fartyg, biljettpriserna var:

1:a klass: £30 (Idag ca 53 789 kr)

2:a klass: £12 (Idag ca 21 466 kr)

3:e klass: £8   (Idag ca 14 311 kr)

Det fanns hytter som kunde kosta upp till otroliga (500 000 kr). 


Men som många, men inte alla känner till, så hade Titanic två systrar - systerfartygen RMS Olympic och HMHS Britannic. Skeppet Olympic var den första i skaran, och uppståndelsen över henne var mycket större än över Titanic, då Titanic var nummer två. Anledningen till att inte så många känner till just RMS Olympic är på grund av att Olympic aldrig var med om någon större dramatik under sina långa år som atlantångare. Olympic blev då istället känd som  "den gamla pålitliga.". 1910 sjösattes Olympic, och höll igång i många år. Men allting har ett slut, det hade även Olympic. Efter att ha varit i tjänst i 24 år och hunnit med fraktande av människor, deltagande i första världskriget, skött militärtransporter osv, så ångade Olympic ut på sin sista tur sommaren 1935. 


HMHS Britannic var den yngsta, och hon användes som sjukfartyg under första världskriget. Vid sjösättningen 1914 var Britannic det största fartyget som hittils skapats. Britannic var den sista i skaran, och de som byggde henne hade även längre tid på sig än vad de haft med Olympic och Titanic, så de passade på att förstärka säkerheten och rätta till alla de misstag som skett på Titanics och Olympics tid. Tyvärr så skedde en olycka den 21 november 1916. En våldsam smäll hördes, men ingen tog det på större allvar. Det tog inte lång stund innan det raporterades att skeppet tog in vatten. Ingen visste riktigt vad som hade hänt, bara att ett jättelikt hål hade slitits upp i styrbords bogsida och vattnet forsade in. Ingen skadades vid explosionen och alla tog sig ner i livbåtarna. MEN - när fartyget ångade mot land så sög Britannics tre gigantiska propellrar fast i livbåtarna och krossade dem. 70 sjuksköterskor och matroser skadades svårt och dessvärre hackades 30 av dem till döds. 


Sorgligt, ja, men intressant, ja!
Så kom ihåg: RMS Olympic - RMS Titanic - HMHS Britannic



RMS Olympic, "den pålitliga"


RMS Titanic, "den osänkbara."



HMHS Britannic

Källa: www.titanicnorden.com     

Av Erika - 16 april 2012 22:07

Idag har jag haft en asbra dag! Min granne Stina smsade mig och frågade om jag ville rida ut med henne idag, vilket jag naturligtvis ville! Så jag bytte om, promenerade iväg och där var jag. Jag fick välja häst, så jag valde Näsan (nezeril tror jag hon heter egentligen, haha!), stor som fan, minst 10 cm högre än mig, och vilket steg! Som om hon kramade om marken när hon gick. I ärlighetens namn, så är hon nog den känsligaste häst jag ridit. Åh, så himla fin!


Sedan åkte vi till Molkom och handlade, sedan när vi kom hem så jag litegrann och sedan gick jag och mamma på en låååång promenad! Det var inte meningen att vi skulle gå så långt.. Men jag hittade en så gullig stig, också drog jag med mamma in där.. Sedan så gick vi och gick och gick, bara kom längre och längre in i skogen. Så till slut vände vi, och genade upp över ett gärde, haha! Men en lång promenad i backig skog på en timme ca, det var gött, som fan.


Imorrn vet jag inte vad jag ska göra, jag tror vi ska iväg till våra hästar. Vad konstigt det kommer kännas att rida min plutt, som är ca 1,60, och ja, Nosi är nog ungefär 15 cm högre... Haha!


Dagens låt: Nirvana - Come as you are


Hej och hå.

Av Erika - 16 april 2012 01:30

U WIN SOME, AND LOSE SOME. 

Av Erika - 15 april 2012 23:34

Helt och hållet dålig dag. Jag orkade inte gå upp förens runt 17-tiden. 

När jag gick upp så gjorde jag knappt någonting, var väl uppe 15 minuter eller så, sedan gick jag och lade mig igen. Jag gick upp igen runt 19:30. Jag är så trött och ledsen, orkar ingenting. 


Just nu sitter jag och halvbråkar med en person, det känns inget roligt. 


Dagens låt: Johnny Cash cover på Hurt



En bild jag tog igår, yeah.   

Presentation


Hej!
Mitt namn är Erika, och jag är bosatt mitt ute i skogen med min familj, och i den ingår: Mamma, storebror Jimmy, lillebror Dennis, tre kaniner, hästar och två hundar!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards