erikaMbloom

Alla inlägg under november 2012

Av Erika - 30 november 2012 01:17

... from us all; 'Farewell'

Elliot Minor - All Along

Fruktansvärt bra låt, helt och hållet förälskad i den, må jag säga. 

 

Jag ville bara tala om att jag lever, har ju inte skrivit på ett litet tag. Men det är lite jobbigt för tillfället, mycket som händer, mycket på gång och jag mår väl inte alltför bra heller. Men ja, som sagt, då kan det ju bara bli bättre, eller hur? 


Tänkte avsluta med något 'coolt' här nere men nä, kom inte på något. 


Dagens låt: Elliot Minor - All Along (naturligtvis) 

Av Erika - 25 november 2012 21:57

Hej på er.

Nu sitter jag här med träningsvärk. Gymmade i fredags + gick en promenad på 3 km, red igår och har gymmat idag igen samt att jag gick en promenad på 4 km. Känns bra! 


Jo, jag har en liten fundering... En, ja, i alla fall enligt mig och de jag har berättat för, rolig idè! Jag ska ta med er ut på en ridtur?! Jag ska filma från marken (innan jag ger mig iväg, när jag sitter upp osv.), från hästryggen och sedan vid avsittningen osv. Och sedan, så klart, lägga upp filmen här! 

Jag ska försöka få till det i alla fall, det blir nog lite svårt men det ska nog gå, haha   


Dagens låt: Idol Allstars - All I Need Is You 

Av Erika - 23 november 2012 20:13

Om nästan exakt 1 h och 45 min så drar jag och lilla lillebror iväg och tränar, hahah!

Dagen har varit chill, har inget mer att skriva. 


HEJDÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.

Av Erika - 22 november 2012 17:53

Lugn och go dag, kan man säga!

Vaknade första gången av att en försäljarjävel ringer 11:15, dock blev han/hon rådissad, haha. Somnade om, och gick upp vid 13:55, fint det! Då käkade jag "frukost" och sedan gick jag ut på en promenad med vovven, trots det äckliga vädret. Och som jag trodde så blev det dusch för både honom och mig, lille lortgrisen   När jag kom hem från promenixen dammsög jag mitt rum och dödade flugor, sedan städade jag i köket och sedan tog jag mig en dusch, och nu sitter jag här!  


I morgon får vi se vad som händer, inte en jävla aning faktiskt, något spännande kanske händer. Vem vet? 

Mamma och Dennis ska åka och handla lite julklappar, så jag får väl vara hemma och ta det lugnt. Kanske kan jag få henne att skjutsa mig till pållarna på förmiddagen, det skulle jag inte ha något emot! 


Dagens låt: Olly Murs - Troublemaker 


 
Jag och Ciro för några veckor sedan, bleh, vad jag saknar henneeee :c 
(ja, mitt hår är skitcoolt, jag vet!) 

Av Erika - 21 november 2012 12:54

I skolan nu, bara två lektioner idag, gött som fan. Inne på andra nu, slutar 13:40, så jag är hemma relativt tidigt; 14:30, fint det! 

På Film & Tvproduktionen som vi hade i förmiddags så skrev jag, Cecilia och Nathalie manus, det var ganska roligt. Men det blev ganska galet, haha. Men vi får nog jävligt roligt när vi ska spela in filmen! Jag kan avslöja såpass mycket att jag ska agera mördare, hehehehe... 


När jag kommer hem ska jag ÄTA, vrööööölhongriii. Kanske gå på en promenad med mamma och Sudri, om hon inte redan varit ute på promenad med honom vill säga. Hoppas inte!

Jag har ganska ont i huvudet nu, undrar om det beror på spänningsvärk eller något annat?


I morgon ska min klass och någon mer klass åka till Stockholm på Fotomässan och något mer, jag ska dock inte följa med. Jag fixar det nog inte. Så jag blir ledig torsdag och fredag, riktigt jävla fint det!


Dagens låt: Mimikry - När Jag Mår Skit, Vill Du Ha Mig Då?


 
Skriva manus var det ja... 

Av Erika - 19 november 2012 22:06

Jag är så in i helvete trött på människor som säger att hästsporten är LÄTT, att hästsporten är som en räkmacka.

Jag förstår inte ens var ni har fått det ifrån? 


En medelstor häst "släpper ifrån" sig ca. 30 kg under en natt, det blir ganska mycket om du har sex medelstora hästar.
Då häver du ut ungefär 180 kg hästbajs under tillfället du mockar. Så det är absolut inte konstigt att vi redigt hästfolk har rejäla armmuskler.

När du sedan ska rykta en häst grundligt, så använder du hela kroppen, igen.

När du sedan ska rida hästen, då använder du verkligen hela kroppen. Armar, mage, ben, rygg, rumpa och du tränar även rent mentalt. Ha i åtanke att du handskas med ett djur som väger mellan 300 - 800 kg. Om hästen skulle få för sig att sticka, stegra sig eller något liknande på allvar, så skulle du knappast ha en chans. 


Så, den dagen alla ni som säger att hästsport är lätt, mockar ur en box (och allt vad det innebär; fylla på med ev. halm/spån/torv osv., fylla på vattenhinken om inte elektrisk vattenkopp finns och lägga in foder), ryktar och ser över hästen och sedan rider 1 h-pass, så kommer jag bli imponerad om du som orutinerad klarar det. 


Och de som säger att de har ridit och att det inte varit jobbigt, de har inte ridit på riktigt. De har ÅKT häst. 

Det är stor skillnad på att rida och åka häst. 


Tack för mig.


 
 

 
 
 


Ser det enkelt ut på någon av dessa bilder?



Av Erika - 19 november 2012 16:44

Hej på er!


Idag mådde jag inte så bra, så det blev ingen skola. Så jag åkte bort och tog en måbra-ridtur med den finaste i hela världen. Kan ni gissa vem jag menar? Ja, antagligen. Men ja, ifall ni inte vet, så får jag väl avslöja det - Lillen, världens bästa häst. Min häst.

Jösses, vad de två orden smakar fint i munnen - Min Häst.


Jag har fortfarande träningsvärk, men det är lite bättre idag. Som tur är! Annars idag så har jag städat i alla kaninburar, städat inne.. Typ det haha. Jag har dessutom varit vaken sedan klockan 7 imorse, så nu börjar tröttheten suga i ögonlocken. 


Och här till alla er som säger att hästsport inte är jobbigt:

När man har mockat, ridit och skött om EN häst, så har man gjort över med lika mycket energi som en fotbollsspelare gör under EN match, och det är vetenskapligt bevisat! Så de som säger att hästsport inte är jobbigt kan bara ta sig i röven.


Nu ska jag se senaste avsnittet av Williams Lista, hahah, hejssvejs! 


Dagens låt: Hole - Samantha 


 
Som sagt, den finaste i hela världen.   

Av Erika - 18 november 2012 21:30

Ja, det är gör så JÄVLA ont. 

Var, undrar ni antagligen? 
Jo, jag har sådan fruktansvärd träningsvärk i rumpan, ryggen och magen.

Varför? 

Jo, för att jag ridit barbacka två dagar i rad.

Jobbigt, men så jäkla nyttigt!


Orkar inte skriva så mycket mer, mår rätt okej för tillfället.

Dennis hoppade i min OnePiece alldeles nyss, en rolig syn må jag säga... 


Dagens låt: Alice In Chains - Rotten Apple 


 
Hm... 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Erika, och jag är bosatt mitt ute i skogen med min familj, och i den ingår: Mamma, storebror Jimmy, lillebror Dennis, tre kaniner, hästar och två hundar!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards